zondag 24 mei 2015

24 mei - de aankomst

Zoals afgesproken was ik om twaalf uur bij JJ en die stond al klaar. Helaas past niet alles in de auto en stonden we voor de keus het bagagerekje te monteren dat we voor dit ''noodgeval'' hebben aangeschaft of ''minderen''. Het werd het laatste.  We hebben de gereedschapskoffer thuisgelaten en slechts de essentiële stukken meegenomen. Nu past het wel.


 De mijlenteller stond op 48410 en dat betekent zoveel als 77908 kilometers bij vertrek. De auto houdt zich goed met al het gewicht achter de achteras en is niet ''staartlastig'' geworden. We hebben allebei een stuk gereden en zijn veelvuldig gestopt. Eén maal om even bij familie te stoppen waar mijn volgende project wacht op restauratie.


Eénmaal voor de shirts en we waren beiden bijzonder verrast met het prachtige resultaat.


We hebben onderweg getankt en daarna op een mooi plekje gestopt om de heerlijke chocolatechip cookies van JJ's schoonmama te nuttigen.


Toen werd het tijd voor gas op de plank en zijn we naar Tegelen gereden om mijn schoonfamilie nog even te ontmoeten. Daar waren ook mijn dame in kwestie en haar broer met vrouw en kinderen aanwezig en werd het een gezellig samenzijn compleet met koffie en vlaai.

Daarvandaan hebben we koers gezet naar ons eerste coördinaten eindpunt. Een parkeerplaats vlak naast de afrit van de snelweg. Aldaar aangekomen hing er een nieuw setje coördinaten aan het hek en troffen we andere deelnemers aan en hadden hier en daar een praatje.


De tomtom blijkt redelijk waardeloos. Erg traag, niet te lezen met het zonnetje erop en heeft nog een wegennetwerk van enige jaren geleden. Smartphone, Google maps, een roaming abonnementje van T-Mobile brachten uitkomst.  De eerste ECHTE test van kaartlezer en bestuurder kwam kort daarna toen de te nemen afslag van de snelweg afgesloten bleek en er moest worden omgereden. De regel ''de navigator is de baas'' blijkt hierbij prima te werken en ik volgde gedwee JJ's instructies.



Bij aankomst in het Mercure Düsseldorf werden we onder een finishboog verwelkomd en verwezen naar de parkeerplaats.


Daar staat een bonte mengeling van auto's van oud tot splinternieuw, van traag tot supersnel en van goedkoop tot duur. Alle merken zijn vertegenwoordigd.


Bij binnenkomst wachtte ons een glaasje sekt en een prijs-vraag waarmee de eerste punten zijn te verdienen. We hebben onze spulletjes in de kamer gebracht en zijn naar beneden gegaan om van het ''all you can eat buffet'' te genieten. Ondertussen hebben we de prijs-vraag bediscussieerd en ingevuld. Zie hier het resultaat. We hebben rekening gehouden met het aantal km's per dag (450-600), de belofte dat we in één dag naar huis kunnen rijden en dat de organisator een creatief persoon is die de gebaande paden niet altijd betreedt.



Na het avondeten de briefing. Kort en goed komt het erop neer dat we morgen vanaf 8 uur de instructies mogen ophalen. Die zijn dan slechts voor het eerste stuk. We zullen drie keer naar een volgend punt worden gestuurd zodat we er pas laat achter komen waar we uiteindelijk zullen eindigen. We zullen morgen flink aan de bak moeten is de verwachting.

Het plan is morgen om 7 uur wakker te worden en te ontbijten. De instructies zullen zeer waarschijnlijk coördinaten voor het eerste uur dus we hoeven niet lang voor te bereiden voor de eerste stretch. We verwachten een volle dag sturen en zullen 's avonds hier wederom verslag doen.
Vanavond staat de mijlenteller op 48582. We hebben dus 172 mijlen afgelegd en dat is gelijk aan 277 kilometer. We zijn beiden aardig rosé gekleurd door het zonnetje; het dak is niet dicht geweest. De Spider staat op de parkeerplaats en het wordt lastig meenemen op deze manier...


En zo ziet het eruit vanuit de hotelkamer...


Nu hebben we nog wat huiswerk. Sommige van de opdrachten verwachten dat we de gereden kilometers meten vanaf het startpunt. Dit middels de dagteller. Hadden we toch een tripmaster moeten monteren? Anyway, die hebben we niet dus inderdaad met de dagteller dan maar. Echter, die geeft mijlen weer dus zullen we vanavond nog een spreadsheetje maken met Excel waarin mijlen naar kilometers worden omgerekend om bij de hand te hebben tijdens ritten waar dit van toepassing is.



1 opmerking: